FANDOM

Jocs del món Edit

Brueghel.jpg

Brueghel el Vell: jocs d'infants

Acaba de néixer aquest wiki on pretenem recollir tot allò que faci referència als jocs tradicionals o populars, antics o moderns, d'infants o de grans. Hi recollirem descripcions, origens, variants, històries i tot allò que vulguem perquè el farem entre tots.

Així doncs, us animo a aportar-hi les vostres col·laboracions per tal que sigui el més complet i ric possible.

Endavant!

JUGUEM?

El detectiu

Aquet joc del detectiu tan i poden jugar nois com noies o ve plegats , si jugava tan al pati de l’escola com pel carrer, era bastant utilitzat el numero de jugadors per jugar-hi ere un mínim de 5 i no i havia màxim si jugava preferentment a la tardor i primavera.

Com es juga al detectiu? Primer am la clàssica cançó del pito-pito sortirà el jugador que farà de detectiu, desprès tots els altres jugadors es posaran (normalment) en rotllana i el detectiu al mig d’aquesta es fixarà en tots els jugadors, la roba i objectes que porten, despres els jugadors intercanvien, i el detectiu te que endevinar el que esta camviat.

La mecànica del joc. Primer que tot es pactarà entre tots els jugadors el número de camvis que es podrà fer (no es el mateix que juguin 5 jugadors a que en jugui 15) normalment no eren mes de 3.Una vegada decidit i el detectiu ja es al mig de la rotllana es pren el seu temps per fixsarse am tot, quan diu ja estic preparat surt 5 passes fora de la rotllana i es queda d’esquena sense poder mirar i comença a contar fins a 20, es llavors quan els jugadors intercanvien, per exemple, les sabates, la camiseta, el rellotge, les arracades,els clips dels cabells, etc tot si val mentre estigui a la vista, quan el detectiu acaba de contar 20 torna a entra a la rotllana i te que endevinar els camvis que san produït. Si els endevina tots guanya i es tona a començar. Si no els endevina tots torna a fer de detectiu el mateix jugador.

Ramón Montanyà

Descripcions de jocs Edit

S'explicarà com es juga a cada un dels jocs. Si és possible, també intentarem explicar la història, l'origen de cada joc.

PersonesEdit

Biografies de creadors de jocs i altres professionals relacionats amb els jocs.

Enllaços externs Edit

[1]Base de dades amb més de 900 descripcions de jocs.
[2]Jocs.org - tot pot ser joc.
[3]Jocs per infants.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori